skip to Main Content

Какво е електронна търговия?

За потребителите, професионалистите и голямата категория хора, които са и двамата, уебсайтовете за електронна търговия представляват все по-важна част от бизнеса и пазаруването. В отраслите това се превръща в нормална част от начина, по който хората правят покупки и как компаниите правят бизнес.

Електронната търговия е огромна категория. Тази публикация ще ви помогне да разберете какво се счита за електронна търговия и много видове бизнес, които съдържа думата.

Какво е електронна търговия?
Електронната търговия е покупката и продажбата на стоки и услуги онлайн. Основният корен на думата „търговия“ се дефинира като обмен на стоки и услуги между бизнеса, хората или образуванията. Добавете e в началото на думата и тя просто се отнася до същото нещо, когато е направено чрез мрежата. Електронна търговия на – често се осъществява от платформа наречена електронен магазин .

Всеки път, когато правите покупка онлайн, участвате в електронната търговия. И ако продавате артикули или услуги чрез уебсайт, тогава имате бизнес в електронната търговия.

На въздействието на електронната търговия на дребно не могат да бъдат занижени. Очаква се продажбите в електронната търговия в световен мащаб да достигнат 4,9 трилиона долара до 2021 г., нараствайки с 265%. Етикетът за електронна търговия включва гиганти като Amazon и търговски вериги, които също имат онлайн магазин, като Walmart и Target. Но също така включва стотици по-малки фирми, които са изградили онлайн магазини на свои собствени уебсайтове или са създавали магазин на сайтове като Etsy.

Няма един правилен начин да направите електронна търговия. И през последните години създаването на сайт за електронна търговия стана по-лесно и по-достъпно – сега не се изискват познания за кодиране. По-находчивите бизнесмени се превръщат в предприемачи в електронната търговия и създават печеливши пространства в необятния пейзаж на онлайн бизнеса.

Как работят магазините за електронна търговия
Изграждането на уебсайт за електронна търговия е подобно на започване на бизнес от всякакъв вид по редица ключови начини – имате нужда от бизнес план, маркетингова стратегия и продукт или услуга, която вашата аудитория наистина иска. Но има няколко специфични функции, които са абсолютно необходими за всеки бизнес в областта на електронната търговия.

уебсайт
Основният компонент на всеки магазин за електронна търговия е неговият уебсайт. Без физически магазин, уебсайтът за електронна търговия е основният начин потребителите да опознаят вашата марка.

Това е основното място, където те ще се запознаят с продуктите, които продавате и как се вписвате в по-голямата индустрия. А опитът, който имат в сайта – колко е лесно да се ориентират, да намерят това, от което се нуждаят, и да проверяват – ще повлияят силно на това, което мислят за вашата марка.

Накратко, не е нужно само уебсайт. Имате нужда от наистина добър уебсайт. Това означава, че това е:

Информативен
Лесен за използване
Лесно за намиране
Атрактивен – нищо прекалено затрупано или с сблъскващи се цветове
Приятен за мобилни устройства
заслужаващ доверие
Ако потребителят кацне на вашия уебсайт и изглежда, че е направен през 1990 г. или е хвърлен заедно от някой, който е направил минималния минимум, няма да вярва, че вашият бизнес е легален. И вашият уебсайт е основната възможност да ги убедите защо сте най-добрият вариант за продуктите, които искат, така че трябва да свършите добра работа, продавайки себе си чрез вашето копие.

уеб хостинг
Уеб хостингът е необходима услуга за осигуряване на вашия сайт онлайн. Всеки уебсайт, който виждате в мрежата, е хостван някъде. Повечето от тях плащат на уеб хостинг компания за услугата.

За щастие, тази стъпка е лесна. Регистрирането на план за уеб хостинг е бързо, а споделените планове за бизнес уеб сайтове започват от около 6 долара на месец.

Име на домейн
Името на домейн е вашият адрес в мрежата. Това е, което бихте въвели в браузър, за да създадете уебсайт. В повечето случаи ще искате име на домейн, което съответства на името на вашия магазин за електронна търговия.

Но ако искате да вземете .com, наличните ви възможности са ограничени. Повечето от очевидните избори са взети и може да се наложи да проявите творчество, за да намерите нещо, което работи за вас. Най-добре е да обмислите наличните опции за име на домейн, преди да посочите бизнеса си в електронната търговия, така че да изберете един, който можете да получите.

Софтуер за електронна търговия
Уебсайтовете за електронна търговия изискват специален набор от функции, които да позволяват на хората да правят покупки. Софтуерът за електронна търговия е как онлайн бизнесът е в състояние да предостави:

Количка за пазаруване
Сигурна обработка на плащания
Процес на проверка
Създаване на клиентски акаунт
Списъци с желания
Персонализирани препоръки
Кодове за отстъпки
Добрият софтуер за електронна търговия прави настройването на много от функциите, от които се нуждаете, и ви позволява да предоставяте на клиентите опции, които подобряват опита им при пазаруване.

Ти също може да започнеш да продаваш онлайн с нашето предложение за

ИЗРАБОТКА НА ОНЛАЙН МАГАЗИН

Сигурност
Новините за нарушенията на данните се превърнаха в редовна част от живота. Но дори и да е често срещано явление, собствениците на уебсайтове за електронна търговия трябва да направят всичко по силите си, за да се уверят, че уебсайтът ви няма да стане цел.

Уебсайтовете за електронна търговия имат задължение към клиентите да инвестират в функции за защита, за да защитят личната и финансова информация, която събирате през сайта.

Това означава SSL сертификат , сигурни опции за обработка на плащания и софтуер за сигурност, който осигурява допълнително ниво на защита.

Доставка и връщане
Опаковането и доставката на артикули е голяма част от работата на онлайн бизнеса. А цената на доставките е значителен разход, който трябва да отчитате.

Трябва да разберете дали ще покриете разходите за доставка (и ще вградите разходите в ценообразуването си), или ще ги прехвърлите на клиентите и ще рискувате да загубите някои покупки в процеса.

След като разберете това, трябва да направите същите изчисления, когато решавате как да боравите с възвръщаемостта . Много клиенти очакват безпроблемно връщане при никакви или поне минимални разходи за себе си. Това, че трябва да платите за връщане на доставката, може да ги направи по-малко вероятно отново да закупят от вас, но вдигането на разходите ще се отрази на печалбите ви.

Това е труден баланс, за да се разбере, но всеки един бизнес за електронна търговия, който продава физически продукти лица.

Политика за поверителност
Клиентите все по-често изразяват дискомфорт около проблемите с поверителността в интернет. И правителствата отговарят на правилата относно начина, по който бизнесът събира и използва данни.

За да сте сигурни, че оставате от дясната страна на закона и се държите в съответствие с това, което клиентите ви най-вероятно искат, говорете с адвокат за това как да изготвите (и следвате) уважителна политика за поверителност.

Онлайн маркетинг
Електронната търговия Маркетингът е как вашите клиенти ви научават, че съществувате, и къде започвате да правите дела защо те трябва да купуват от вас.

За бизнеса с електронна търговия на онлайн пазарите, повечето – ако не и всички – вашият маркетинг ще се случи в онлайн канали. Ще трябва да проучите оптимизацията на търсачките (SEO), социалните медии, рекламата с плащане на кликване (PPC), маркетинга на съдържанието и евентуално тактиките като партньорски маркетинг .

Маркетингът е голяма част от работата по управление на успешен онлайн магазин. Колко успешен сте, често е пряко свързан с това колко инвестирате в маркетинга в електронната търговия.

7 вида бизнес за електронна търговия
Това са основите, които почти всеки бизнес за електронна търговия ще има общо. Но освен това, има много разнообразие от това как изглежда онлайн бизнеса. Това са седем от най-често срещаните видове бизнес в електронната търговия (с известно припокриване между тях).

Не сте сигурни кой от вас е подходящ? Прочетете за ползите от бизнеса с електронна търговия.

Онлайн търговия на дребно
Към момента повечето от големите търговски марки имат процъфтяващи магазини за електронна търговия. Въпреки че много хора все още харесват опита от пазаруване в магазин над онлайн пазари, предлагането на онлайн опция в допълнение е начин за привличане на още повече клиенти. И поддържа бизнеса на дребно конкурентен с марките за електронна търговия, навлизащи в тяхното пространство.

Една причудлива малка книжарница сега трябва да се конкурира с удобството на Amazon, независимо колко хора се радват на атмосферата на магазина. Създавайки онлайн магазин за допълване на физическия магазин, те стават само малко по-конкурентни.

Същото нещо важи в различна скала за компании като Home Depot и Best Buy. Те възвръщат част от клиентите, които може иначе да са загубили от онлайн магазините, като оставят клиентите да избират между магазина или уебсайта.

Дропшипинг
Dropshipping е вид електронна търговия, при който собственикът на бизнес поема работата по създаване и управление на онлайн магазин, но възлага работата на съхранението и изпращането на продукти на трета страна.
За предприемачите, които искат опростена версия на опита от управлението на магазин за електронна търговия, дропшипингът отнема част от работата ви.

Има обаче плюсове и минуси при дропшипинга. Вие губите известен контрол над процеса и ако клиентите са недоволни от получените от тях артикули или превоза, все пак ще носите отговорност.

И дропшипингът е конкурентен. Тъй като има по-ниска бариера за влизане, това е опцията, която много нови собственици на бизнес избират. Ще имате по-трудно време да намерите продукти за продажба, които вече не се предлагат от много други онлайн магазини, както и да намерите начин да разграничите марката си, така че хората да ви изберат.

Независимо от това, ако управлявате добре дропшипинг бизнеса и получите правилния си уебсайт и маркетинг, това може да бъде печеливша опция.

Търговия на едро
Предприятията на едро работят директно с производителите, които създават продукти, след което ги продават на търговци на дребно. Търговците на едро могат да пропуснат част от маркетинговата работа, необходима за достигане на голям брой потребители.
Ако предпочитате да се съсредоточите повече върху продуктовата страна на нещата – да се занимавате с производители и да управлявате процеса на веригата на доставки – това може да е добър вариант.

Докато търговците на едро все още трябва да достигат и управляват своите клиенти – предприятията, които продават продукти на потребителите – това е различен процес от продажбата директно на крайния потребител. Можете да се свържете с по-малко клиенти, защото те ще купуват по-големи количества.

Дигитални продукти
Повечето сайтове за електронна търговия продават физически артикули, но също така е възможно да се създаде магазин за електронна търговия, който да се фокусира върху цифрови артикули. Това ви спестява проблемите с транспортните разходи и се налага да се притеснявате за складирането и съхраняването на инвентара.
Една от най-често срещаните категории дигитални продукти е софтуерът – SaaS (Software-as-a-Service) е особено важна част от пейзажа на електронната търговия.

Можете също така да изградите бизнес за електронна търговия на информационни продукти , като курсове, електронни книги и уроци. Инфопренерите имат някои от най-ниските разходи на всички нови собственици на бизнес, тъй като не се занимавате с разходи за недвижими имоти или продукти. Но може да бъде предизвикателство да се намери ниша за информационни продукти, която все още не е обслужвана.

И в ерата на маркетинга за съдържание в много тематични области потребителите имат достатъчно безплатни ресурси за избор.

Дигитални услуги
Много хора смятат, че предприятията, базирани на услуги, изискват някакъв личен компонент – например водопроводчици или чистачи, които трябва да дойдат във вашия дом или място на работа. Интернет обаче отвори място за много фирми, базирани на услуги, които могат да функционират изцяло онлайн.
От лекари, предлагащи телемедицина на бизнес треньори, до маркетингови консултанти – значителен брой професии могат да преминат към предоставяне на помощ и опит чрез имейли, видео разговори и канали за чат на живо.

Абонаментни фирми
Абонаментният бизнес продава продукт, от който потребителите имат периодична нужда. Това може да бъде консумативи за консумативи, като тоалетни принадлежности и храна. Може да са забавни абонаментни кутии, които смесват и съвпадат продукти въз основа на категориите, от които хората се интересуват, като например различни закуски или артикули за красота. Или това могат да бъдат цифрови продукти или услуги, които хората се нуждаят непрекъснато, като уеб хостинг или софтуерни продукти.
Ако имате подходящ вид продукт за бизнес модел на абонамент, за да има смисъл, това е интелигентен избор.

Абонаментите означават текущи печалби. В крайна сметка печелите повече за всеки клиент, който се регистрира (при условие, че ви харесва достатъчно, за да се придържате) и можете по-ефективно да прогнозирате бъдещ доход.

Но ако продължите по този маршрут, трябва да осигурите висококачествен продукт и най-високото обслужване на клиентите, защото то работи само ако вашите клиенти са достатъчно щастливи да продължат абонамента си за дългосрочен план. Абонаментите са чудесни за измерване на лоялността на клиентите, така че можете да разработите стратегия за задържане на клиенти .

Бизнес на онлайн пазарите
За хора, които не са напълно готови да се ангажират сами да изградят пълен магазин за електронна търговия, можете да потопите пръстите си в предприемачеството в електронната търговия на един от популярните онлайн пазари. Най-големите опции са:
Etsy – предназначен за художници и занаятчии
Amazon – най-вече за дребни онлайн търговци на дребно или такива, които продават употребявани стоки
eBay – пазарът на употребявани артикули
Използването на онлайн пазар за продажба на вашите продукти има плюсове и минуси. Можете да започнете по-лесно и да достигнете по-бързо до голяма аудитория, тъй като те вече са направили маркетинга, за да привлекат клиентите към сайта за вас. Но те намаляват това, което правите, и са конкурентоспособни, тъй като голям брой онлайн търговци на дребно ги използват и за покупка, и за продажба.

Възможно е да се изгради онлайн магазин, както и да се изброят вашите продукти на онлайн пазар, ако искате най-доброто от двата свята.

Започнете с електронната търговия
Ако искате да се възползвате от необятния свят на електронната търговия, имате много възможности. Пояснете какъв бизнес искате да управлявате и изработете бизнес план, който да ви насочи в усилията ви.

След като сте готови да създадете уебсайт, създателят на уебсайтове на HostGator има теми и функции за електронна търговия, които могат да направят тази стъпка много по-лесна. Тя включва уеб хостинг, SSL сертификат и цялата функционалност на електронната търговия, от която може да се нуждаете – като способността да управлявате инвентара, да обработвате плащания и да създавате купони. Започнете да изграждате своя онлайн магазин днес

This Post Has 0 Comments

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *