skip to Main Content

Как да инсталирате Google Analytics в WordPress за начинаещи

Искате ли да инсталирате Google Analytics в WordPress? Знанието как вашата аудитория взаимодейства с вашия уебсайт е от решаващо значение за вашия успех.

Най-добрият начин да опознаете аудиторията си е чрез статистиката на вашия трафик и това е, което Google Analytics предоставя БЕЗПЛАТНО.

В тази статия ще споделим защо Google Analytics е важен и как можете лесно да инсталирате Google Analytics във вашия уебсайт WordPress (стъпка по стъпка).

Как да инсталирате Google Analytics в WordPress

Първо ще обясним защо Google Analytics е важен и как може да ви помогне да развиете уебсайта си.

След това ще ви покажем как да се регистрирате за акаунт в Google Analytics и различни методи за инсталирането му на вашия сайт WordPress.

Накрая ще ви обясним как да преглеждате отчетите си за трафика в Google Analytics.

Ето бърз преглед на това, което ще научите в тази статия.

Защо Google Analytics е важен
Как да се регистрирате с Google Analytics
Как да инсталирате Google Analytics с MonsterInsights (препоръчително)
Как да инсталирате Google Analytics, използвайки Plugin Insert Headers & Footers
Как да инсталирате Google Analytics в WordPress тема (разширено)
Преглед на отчетите в Google Analytics
Извличане на максимални ползи от Google Analytics
Готови да започнем.

Видео урок

Абонирайте се за WPBeginner
Ако не искате да гледате видео урока, можете да продължите да четете текстовата версия по-долу:

Защо Google Analytics е важен за блогърите?
След като стартирате блог , вашата # 1 цел е да получите повече трафик и абонати. Google Analytics ви помага да вземате решения, управлявани от данни, като ви показва статистиките, които са от значение. Можеш да видиш:

Кой посещава вашия уебсайт?

Тази част от аналитика отговаря какво е географското местоположение на вашата аудитория, кой браузър е използвал потребителят, за да посети вашия сайт и друга важна информация като разделителна способност на екрана, поддръжка на JavaScript, поддръжка на Flash, език и др.

Тези данни са изключително полезни и могат да помогнат по много начини. Когато получавате персонализиран дизайн, можете да използвате потребителските данни, за да сте сигурни, че вашият сайт ще бъде съвместим с вашата аудитория.

Ако повечето от потребителите ви нямат Flash поддръжка, тогава трябва да избягвате добавянето на флаш елемента във вашия сайт. Ако повечето от потребителите ви са с разделителна способност на екрана 1280, тогава се уверете, че вашият дизайн е съвместим с тази или по-малка разделителна способност.

Какво правят хората, когато са на вашия уебсайт?

Можете да проследите къде отиват потребителите на вашия уебсайт, колко дълго остават на вашия уебсайт и каква е степента на отпадане (процента на потребителите напускат вашия сайт при първото посещение).

Използвайки тази информация, можете да намалите степента на отпадане и да увеличите броя на показванията на страниците си.

Можете също така да намерите най-популярните си статии, статии, които не са толкова добри, и какъв вид съдържание търсят вашите потребители.

Кога хората посещават вашия уебсайт?

Преглеждайки най-горещите часове през деня за вашия сайт, можете да изберете времето, когато публикувате публикацията си. Ако тази часова зона не е съвместима с вашата, тогава можете да насрочите публикацията си, за да посрещнете този час.

Как хората намират вашия уебсайт?

Този раздел на аналитиката ви показва откъде са дошли потребителите (например: Търсачки, Директни връзки, Препратки към други сайтове).

Също така ви показва какъв процент от посетителите ви идва от всеки от тези източници. Google analytics ви предоставя разбивка на всяка от тези категории. Ако това е категорията на търсачката, то ви показва коя търсачка ви е донесла най-много трафик, Google, Yahoo, Bing и т.н.

Разбивката на източниците на препоръки ви показва кои сайтове трябва да работите най-много. Ако вашият основен източник на реферали е Facebook, тогава трябва да имате изключително съдържание във Facebook, за да накарате вашата аудитория във Facebook да се почувства специална.

Ако вашият основен източник на реферали е външен уебсайт, може да искате да помислите за партньорство с този уебсайт (обмен на съобщения за гост или нещо друго).

Как хората взаимодействат с вашето съдържание?

Google Analytics показва как вашите потребители взаимодействат със съдържанието на вашия сайт. Показва ви какъв процент от потребителя е кликнал върху коя връзка на вашия сайт и много други.

Можете да стартирате A / B сплит тестове, като създавате експерименти със съдържание в Google Analytics, за да разберете какво работи най-добре за постигане на целите ви.

Виждайки интерактивността на потребителя, можете да работите със съдържанието си около потребителите си. Виждайки отговорите на въпросите по-горе, можете да се съсредоточите върху стратегиите, които работят за вашия сайт и да избегнете стратегии, които не работят.

Просто казано, елиминирайте предположенията и се съсредоточете върху статистиките, които са от значение, за да можете да вземате решения, базирани на данни.

Как да се регистрирате с Google Analytics
Google Analytics се предлага безплатно и всичко, от което се нуждаете, е акаунт в Google или Gmail, за да се регистрирате. Процесът на регистрация е доста прост, следвайте стъпка по стъпка инструкциите по-долу, за да създадете своя акаунт в Google Analytics.

Стъпка 1: Първо трябва да посетите регистрацията в Google Analytics .

Ще бъдете помолени да влезете с вашия акаунт в Google. Ако вече имате профил в Google или Gmail, тогава можете да го използвате за влизане. В противен случай можете да продължите напред и да си създадете акаунт в Google за себе си.

Влезте с вашия акаунт в Google

Стъпка 2: След като влезете с вашия Gmail акаунт, ще бъдете подканени на екран като този по-долу. Тук ще се регистрирате за Google Analytics с вашия акаунт в Gmail.

Регистрирайте се в Google Analytics

След това ще бъдете помолени да посочите име на акаунта. Това име ще бъде използвано вътрешно, за да можете да използвате каквото и да е името на вашия бизнес.

Въведете име на акаунта

Стъпка 3: На следващия екран ще ви бъде даден избор да изберете между уебсайт или мобилно приложение. Уверете се, че изберете уебсайт.

Изберете уебсайт

След това трябва да въведете името на уебсайта, URL адреса на уебсайта, държавата и часовата зона.

Посочете подробности за уебсайта

След като въведете тази информация, щракнете върху бутона Next. Ще ви бъдат представени условия и услуга на Google Анализ, с които трябва да се съгласите, така че кликнете върху бутона „Съгласен съм“.

Стъпка 4: Сега ще ви бъде представен проследяващият ви код на Google Analytics. Можете да копирате този проследяващ код, защото ще трябва да го въведете в своя WordPress сайт в зависимост от метода, който използвате по-долу.

Проследяващ код на Google Analytics

Предлагаме да оставите отворения раздел на браузъра за анализи, тъй като може да се наложи да го прегледате, след като инсталирате кода на вашия сайт WordPress.

Сега, когато имате настройка на акаунт в Google Analytics, нека да разгледаме как да инсталирате Google Analytics в WordPress.

Как да инсталирате Google Analytics в WordPress
Има няколко различни начина за настройка на Google Analytics в WordPress. Ще ви покажем три метода, при които първият вариант е най-лесният, а последният – най-трудният.

Можете да изберете този, който най-добре отговаря на вашите нужди.

  1. Google Analytics за WordPress от MonsterInsights
    MonsterInsights е най-популярната приставка за Google Analytics за WordPress. Над 1 милион уебсайта го използват, включително харесванията на Bloomberg, PlayStation, Zillow и други.

Това е най-лесният и далеч най-добрият начин да добавите Google Analytics към WordPress (за всички начинаещи и експерти за потребители).

MonsterInsights се предлага както като платен премиум плъгин, така и в безплатна версия . В този урок ще използваме безплатната версия на MonsterInsights.

Можете да използвате версията MonsterInsights Pro, ако искате по-разширени функции като проследяване на електронната търговия, проследяване на реклами, проследяване на автори и т.н. Процесът на настройването им е един и същ.

Да започваме.

Първото нещо, което трябва да направите, е да инсталирате и активирате приставката MonsterInsights . За повече подробности вижте нашето стъпка по стъпка ръководство за това как да инсталирате приставка за WordPress .

След активиране плъгинът ще добави нов елемент от менюто, озаглавен „Insights“ към вашето административно меню на WordPress. Кликването върху него ще доведе до съветника за настройка на MonsterInsights.

Помощник за настройка на MonsterInsights

Първо ще бъдете помолени да изберете категория за вашия уебсайт (бизнес уебсайт, блог или онлайн магазин). Изберете един и след това кликнете върху бутона „Запазване и продължаване“.

След това трябва да кликнете върху бутона „Connect MonsterInsights“.

Свържете MonsterInsights

Това ще покаже изскачащо меню, което ще ви отведе акаунти в Google, където ще бъдете помолени да влезете или да изберете акаунт в Google, ако вече сте влезли.

Влезте или изберете акаунт в Google, за да продължите

След това ще бъдете помолени да разрешите на MonsterInsights да получи достъп до вашия акаунт в Google Analytics.

Разрешете MonsterInsights да има достъп до вашия акаунт в Google Analytics

Кликнете върху бутона „Разреши“, за да продължите.

Последната стъпка е да изберете профила, който искате да проследите. Тук трябва да изберете своя уебсайт и след това да натиснете бутона „Завършване на удостоверяването“, за да продължите.

Изберете профила на уебсайта си, за да се конкурирате с настройките

MonsterInsights вече ще инсталира Google Analytics на вашия уебсайт. След това ще бъдете помолени да изберете препоръчаните настройки за вашия уебсайт.

Препоръчителни настройки за Google Analytics

Настройките по подразбиране ще работят за повечето уебсайтове. Ако използвате приставка за партньорска връзка, тогава трябва да добавите пътя, който използвате, за да прикриете партньорските връзки. Това ще ви позволи да проследявате партньорските си връзки в Google Analytics.

Кликнете върху бутона Запиши и Продължи, за да запазиш настройките си.

След това MonsterInsights ще ви покаже платени добавки, до които можете да получите достъп, ако надстроите до PRO. Можете просто да кликнете върху бутона „Запазване и продължаване“, за да пропуснете тази стъпка.

Надстройка до професионалист

След това ще бъдете помолени да инсталирате плъгин за WPForms, който е най-добрият плъгин за формата за контакт на WordPress . Можете да го инсталирате или просто кликнете върху „Пропуснете тази стъпка“

Препоръчителен плъгин

Това е всичко, което успешно сте инсталирали и настроили Google Analytics на вашия сайт WordPress. Не забравяйте, че това ще отнеме Google Analytics някъде преди да покаже статистиката ви.

Google Analytics успешно инсталиран с помощта на MonsterInsights

Най-добрата част за MonsterInsights е, че можете да преглеждате отчетите си от Google Analytics вътре в таблото за управление на WordPress. Просто посетете статистически данни Insights »Отчети, за да проверите бърз преглед на данните си от анализите.

Вашите отчети от Google Analytics в таблото за управление на WordPress

Забележка: MonsterInsights преди беше известна като Google Analytics за WordPress от Yoast. Основателят на WPBeginner, Syed Balkhi, се сдоби с плъгина през 2016 г. и го ребрандира на MonsterInsights. Сега тя е част от нашето семейство от премиум WordPress плъгини .

  1. Поставете плъгин за заглавки и долни колонтитули
    Този метод не е толкова добър, колкото MonsterInsights, тъй като няма да можете да направите разширена конфигурация за проследяване и няма да можете да преглеждате данните на Google Analytics в таблото за управление на WordPress.

Първо, трябва да инсталирате и активирате приставката Insert Headers and Footers . За повече подробности вижте нашето стъпка по стъпка ръководство за това как да инсталирате приставка за WordPress .

След активиране трябва да посетите Настройки »Вмъкване на заглавки и страници | Тук трябва да поставите кода на Google Analytics, който сте копирали в стъпка 4, в секцията заглавки.

Добавяне на проследяващ код на Google Analytics с помощта на плъгин Insert Headers and Footers

Не забравяйте да кликнете върху бутона за запазване на промените, за да запазите вашите настройки.

Това е всичко, успешно сте инсталирали Google Analytics на вашия сайт.

  1. Инсталирайте Google Analytics в WordPress Theme
    Този метод е предназначен за напреднали потребители, които са запознати с кода. Донякъде е ненадежден, защото кодът ви ще изчезне, ако превключите или актуализирате темата. Почти никога не препоръчваме да използвате този метод.

Ако това е първият ви път, когато добавяте код към вашите WordPress файлове, тогава трябва да разгледате нашето ръководство за това как да копирате фрагменти от код на паста в WordPress .

Добавете код във файла header.php

Просто редактирайте файла header.php във вашата WordPress тема и поставете кода, който сте копирали в стъпка 4, веднага след тага.

Не забравяйте да запазите промените и да качите файла обратно на вашия сървър.

Добавяне чрез файл с функции

Можете също да добавите проследяващ код на Google Analytics към файла с функции на WordPress . След това автоматично ще добавя проследяващия код към всяка страница на вашия WordPress сайт.

Ще трябва да добавите този код към файла на function.php на вашата тема .

// Paste your Google Analytics code from Step 4 here


Преглед на отчетите на уебсайта на Google Analytics
Google Analytics може да ви показва съкровище от данни, събрани от статистиката ви. Можете да прегледате тези данни, като посетите таблото за управление на Google Analytics.

Отчитане на Google Analytics

В лявата колона ще видите вградените отчети на Google Analytics. Всеки раздел е разделен на различни раздели и щракването върху раздел ще го разшири, за да се покажат повече опции.

В реално време Този отчет ще ви покаже в реално време вашия трафик.
Разделът Аудитория ще показва отчети, за да ви помогне да разберете потребителите си.
Отчетите за придобиване проучват откъде идват вашите потребители.
Отчетите за поведението обобщават какво правят вашите потребители, след като пристигнат на вашия сайт.
Отчетите за реализациите показват колко добре се справяте с целите си.
Извличане на максимални ползи от Google Analytics
Google Analytics е невероятно мощен инструмент с множество страхотни функции. Някои от тях са доста очевидни и лесни за използване, други изискват допълнителна настройка.

Ето някои от ресурсите, които ще ви помогнат да извлечете максимума от отчетите на Google Analytics.

Проследявайте ангажираността на потребителите в WordPress с Google Analytics
Проследявайте клиентите на WooCommerce в Google Analytics
Проследявайте изходящите връзки в WordPress
Google Analytics работи най-добре с Google Search Console (преди това Google Webmaster Tools). Тя ви позволява да видите как работи уебсайтът ви в резултатите от търсенето. Вижте пълното ръководство за конзолата за търсене на Google, за да научите как да го използвате за разрастване на уебсайта си.

Надяваме се тази статия да ви помогне да научите как да инсталирате Google Analytics в WordPress. Можете също така да искате да видите нашия най- добър WordPress SEO ръководство за начинаещи.

This Post Has 0 Comments

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *