skip to Main Content

Как да стартирате онлайн магазин

Анализаторите прогнозират, че глобалните продажби за електронна търговия ще достигнат $ 4,9 трилиона до 2021 г. – показват ръст от 265%. Хората стават само по-удобно да купуват продукти онлайн, а предприемачите бързат да им предоставят повече възможности за това.

Стартирането на онлайн магазин не е просто привлекателно заради потенциалните печалби. В сравнение с другите форми на собственост на бизнеса, тя също има най-ниските бариери за влизане.

Не е нужно да се притеснявате за недвижимите имоти, които една витрина изисква. И не е нужно да наемате персонал, който да работи на този магазин. Вашите разходи за стартиране са по-ниски, а първоначалните стъпки, свързани с стартирането, са много по-малко сложни.

Но има още много неща, които трябва да знаете, ако искате да започнете успешен бизнес в електронната търговия . Това са дванадесет от най-важните стъпки, които да не прескачате при стартиране на онлайн магазин.

Как да стартирате онлайн магазин в 12 стъпки
Стъпка 1: Определете продуктите си.
Преди да научите как да стартирате бизнес за електронна търговия, трябва да знаете какъв продукт или услуга ще продадете. Изборът на подходящите продукти за продажба на вашия уебсайт за електронна търговия е от съществено значение за успеха на всеки онлайн магазин. Понякога хората започват бизнес, защото вече имат страхотна идея за продукта. Друг път желанието за стартиране на бизнес предхожда стъпката за избор на продукти.

И в двата случая в тази стъпка ще се възползвате от две неща:

Проучване на нивото на нужда или интерес към продуктите, които смятате
Измисляме как да ги доставяме или създаваме
Дори и да сте уверени, че продуктът, който имате предвид, е страхотна идея, ако няма нужда от пазар за това, вашият бизнес няма да слезе от земята. А CB Insights анализ установи, че 42% от стартиращи компании, които не го правят, защото те се опитват да продаде един продукт, че никой нужди. Така че направете няколко потребителски проучвания, за да сте сигурни, че има аудитория, която всъщност ще иска да купи продукта ви за начало.

За физическите продукти също трябва да решите кой ще бъде вашият доставчик, преди да започнете да продавате чрез онлайн пазари. Ако създавате нов продукт за продажба, това ще означава идентифициране на доставчици както за доставките, необходими за изработката на продукта, така и за тези, които ще бъдат поставени заедно.

Ако ще продавате продукти, които вече съществуват, трябва да намерите висококачествен доставчик, който предоставя артикули в избраните от вас категории. На този етап имате две възможности. Можете или да поръчате продуктите да идват директно при вас – след това да ги съхранявате, пакетирате и изпращате сами. Или можете да използвате доставка на капки и да намерите реномирана компания, която да съхранява инвентара и да се справя с изпълнението на поръчката за вас.

За цифрови продукти е необходимо да ги създадете. Това може да означава създаване на информационни продукти като курсове или електронни книги. Или може да означава разработка на софтуер, който е по-ангажиран и може да изисква наемане на квалифицирана помощ.

При всички видове продукти, за нови онлайн фирми е интелигентно да стартирате малки. Изберете фокусирана ниша, към която да се придържате, когато стартирате онлайн магазин. Това ще направи изясняването на вашия маркетинг и позициониране много по-лесно, отколкото ако се опитвате да продавате десетки продукти в различни категории на редица аудитории.

Стъпка 2: Направете проучване на конкурентите и индустрията.
След като имате твърда представа за вашите продукти, опитайте се да разберете индустрията и онлайн пазарите, в които ще влизате. Искате да сте сигурни, че не е пренаситен, тъй като това ще затрудни много крака във вратата. Определете кои са основните ви конкуренти и отделете известно време, преглеждайки техните уебсайтове.

Научете как цените на своите продукти, как ги позиционират и вида на езика, който използват с техния онлайн магазин. Вероятно вече са направили проучване на аудиторията и са анализирали ефективността на определени тактики, така че можете да вземете глава да разберете какво работи във вашето пространство, като обърнете внимание на това, което правят.

Идентифицирайте и някои от най-добрите браншови публикации, за да можете да научите за най-добрите тенденции, за които хората говорят, както и всички потенциални проблеми, които трябва да знаете.

Не искате да влизате в индустрия само за да научите, че чакащото законодателство ще означава тежки регулации, които затрудняват започването на работа. Уверете се, че добре разбирате пространството, преди да направите скока.

Стъпка 3: Разберете вашата марка и позициониране.
Разбирането на състоянието на индустрията ще ви помогне да разберете как най-добре да се позиционирате в нея. На този етап ще искате да развиете (или поне да започнете да мислите):

Вашето уникално предложение (UVP) – Линията, която описва какво прави вашият онлайн магазин и какво ви отличава от сравними решения. Целта е да можем да обобщим това в изречение. Определянето на вашия UVP ще ви помогне в много от стъпките, които предстои.
Вашата персона на купувача – описание на лицето, което най-вероятно ще купи вашите продукти. Като знаете до кого се опитвате да достигнете, ще подобрите маркетинга си, тъй като ще знаете с кого говорите, техните приоритети и къде те висят онлайн.
Вашият визуален брандинг – Вашето лого, цветова схема и изображенията, които ще използвате в сайтове за социални медии. Ако е възможно, наемете графичен дизайнер, който да ви помогне с тази част.
Вашето име на марката – Отидете за нещо кратко и лесно за запомняне. Чудесно е, ако можете да разберете нещо, което е свързано с това, което продавате, но е по-важно да е оригинално. Проверете, за да се уверите, че някой друг вече не е заложил правен иск по него. И бонус точки, ако .com е наличен .
Ако разполагате с ресурсите, наемането на маркетингов консултант или агенция, която да ви помогне с брандирането, си заслужава. Ако обаче стартирате вашия онлайн магазин с малък бюджет, можете да научите много за най-добрите практики за брандиране чрез онлайн проучвания.

Стъпка 4: Създайте бизнес план.
А бизнес план ще ви напътстват в ранните си дни от изграждането на вашия онлайн магазин. Така превръщате големи идеи в конкретни стъпки. Изследванията, които направихте в първите няколко стъпки, ще бъдат безценни при разработването на всички детайли за превръщането на вашия бизнес в реалност.

Някои добри елементи, които трябва да покриете във вашия бизнес план, включват:

Вашият бюджет – Разработете очакваните разходи за първата година
Източници на финансиране – Определете как възнамерявате да покривате разходите на вашия бюджет. Имате ли достатъчно спестявания или ще потърсите заеми или инвеститори?
Времева линия – Създайте времева линия за всяка от стъпките, които все още трябва да изпълните, за да започнете бизнеса си. Поставете си крайни срокове, които да ви помогнат да останете на път.
Политика за връщане – Връщанията са неизбежна част от ръководството на бизнес в електронната търговия, така че е важно да направите управлението им част от вашия план от самото начало.
Политика за доставка – Получаването на правилата ви за доставка е огромна част от управлението на електронна търговия. Трябва да разберете дали ще прехвърляте тези разходи на клиентите (което може да ви загуби продажбите) или да ги вградите в разходите си за продукти.
Обслужване на клиенти – Без значение колко голям ще бъде вашият бизнес, вие искате план за обслужване на клиенти. Разберете какви канали ще предлагате за поддръжка (телефон, имейл, социални медии и т.н.) и дали ще наемете някой, посветен на предоставянето му, или да се справите сами, за да започнете.
Неминуемо бизнес планът ви ще претърпи някои промени. Има много неща за управление на бизнес, който не можете да предвидите или планирате. Но наличието на план ще ви помогне да придобиете яснота и да организирате останалата част от процеса на изграждане на вашия онлайн магазин.

Стъпка 5: Вземете решение за цените си.
Ценообразуването често ще бъде част от вашия бизнес план. Но е достатъчно важна стъпка, че тук даваме свой собствен раздел.

Ценообразуването може да бъде една от най-трудните части на всеки бизнес. Ако цената ви е твърде ниска, няма да спечелите достатъчно пари, за да се изравните. Ако отидете твърде високо, ще загубите продажби на клиенти и, добре, няма да се счупите.

Намирането, че ценообразното сладко място е от съществено значение. Започнете с преглед на вашето конкурентно проучване. Забележете какво зареждат вашите конкуренти и колко обхват има между тях. Това ще ви даде представа за това, което вашата аудитория очаква да похарчи и какво ще носи пазарът за видовете продукти, които искате да започнете да продавате.

Сега помислете внимателно как вашите продукти и позициониране се сравняват с вашите конкуренти. Ако цената ви е по-висока, можете ли да направите случай защо в маркетинга си? Можете ли да обещаете по-високо качество, по-добра поддръжка на клиенти или нещо друго, което ви отличава?

Опитайте се да избягвате ценообразуването в най-долния край на гамата, тъй като това ще ви затрудни да печелите. Но ако нямате силен диференциал за марката си, вие също не трябва да се стремите към високия край на гамата или хората ще отидат с някой друг.

Помислете колко ще трябва да направите, за да покриете разходите в бюджета, който сте създали. И за всяка цена, която смятате, изчислете колко ще трябва да продадете, за да реализирате печалба.

Стъпка 6: Регистрирайте своя домейн.
Веднага след като сте решили името на марката си, щракнете върху този домейн! Регистрирането на име на домейн (ако е достъпно) е бързо, лесно и достъпно.

регистрирайте име на домейн в hostgator
Дори и да не сте съвсем готови да проектирате и стартирате уебсайта си, заявете домейна сега, в случай че някой друг има същата идея и стигне до там първи.

Стъпка 7: Покрийте правните си основи.
Докато отварянето на магазин за електронна търговия носи много по-малка отговорност от физическата витрина, все пак трябва да сте сигурни, че правите всичко, което се изисква от вас, за да създадете законно бизнеса си.

Тъй като законите и изискванията се различават в зависимост от това къде живеете, къде ще бъдат клиентите ви и какъв тип индустрия сте, наистина трябва да се срещнете както с адвокат, така и с счетоводител за тази стъпка.

Те ще ви помогнат да разберете подробности като:

За какви бизнес лицензи трябва да кандидатствате
Какъв тип стопански субект да създадете (например LLC, партньорство, S-corp и т.н.)
Как да се регистрирате за вашата търговска марка
Какви разрешения трябва да получите
Колко данък върху продажбите да се приложи
Кандидатстване за данъчен номер
Разработване на вашата политика за поверителност
Създаване на авторски права за продукти или съдържание, което създавате
Ако се опитвате да задържите ниските разходи в ранните етапи на вашия бизнес, наемането на адвокат и счетоводител може да изглежда като голям разход. Но те потенциално могат да ви помогнат да спестите пари и да избегнете юридически проблеми, което прави цената си струва.

Стъпка 8: Инвестирайте в уеб хостинг.
За бизнеса с електронна търговия вашият уебсайт е основният начин хората да взаимодействат с вашата марка. И всеки уебсайт изисква уеб хостингът да е достъпен онлайн. Изборът на правилния уеб хостинг доставчик и план е важен, защото той влияе:

Колко често вашият уебсайт ще бъде достъпен (време за изпълнение)
Колко бързо ще се зареди
Колко е сигурно
Способността ви да растете в години напред
Един добър уеб хостинг план за електронна търговия за малък бизнес може да струва едва 6 долара на месец. И е лесно да се регистрирате и да започнете.

Стъпка 9: Изберете как да изградите уебсайта си.
Сега най-накрая сте готови да изградите уебсайта, който ще служи като вашия онлайн магазин. Създаването на страхотен уебсайт е изключително важно за всеки бизнес в областта на електронната търговия, но не трябва да е трудно или скъпо. Вече е по-лесно от всякога да се изгради онлайн магазин с помощта на строител на уебсайтове .

Ако имате наистина специфична визия и имате ресурси да наемете професионален дизайнер, ще имате повече власт върху това как изглежда и работи уебсайтът ви. Но ако вашите приоритети са да разгърнете уебсайта си бързо и изгодно, можете да създадете функционален, професионален сайт за електронна търговия с конструктор на уебсайтове .

шаблони за създаване на уебсайтове за електронна търговия
Поставете работата, която сте свършили в стъпката на брандиране, която да използвате тук. Уверете се, че използваните от вас изображения и цветова схема съответстват на цялостната визуална марка. И напишете копие, което отразява вашия UVP, или помислете за наемане на копирайтър, който може.

Ако решите да използвате конструктор на уебсайтове, можете бързо да получите онлайн магазин . Но може да искате да отделите малко време за получаване на външния вид и съобщенията.

Стъпка 10: Изберете вашия софтуер за електронна търговия.
Създателят на магазини ще ви помогне да проектирате цялостния си сайт, но онлайн магазинът се нуждае от допълнителен набор от функции, извън обичайния уебсайт. По-специално, тя се нуждае от:

Количка за пазаруване
Процес на напускане
Сигурна обработка на плащания
Това са основите. Освен това може да искате някои други полезни функции:

Лесно създаване на акаунт за клиентите, за да улеснят бъдещите покупки
Функция на списъка с желания, така че хората да маркират елементи, които харесват, и да предлагат идеи за подаръци на приятели
Двигател с препоръки, който да показва на хората други артикули, които може да искат, въз основа на това, които са закупили подобни клиенти
Възможност за предлагане и обработка на кодове за отстъпки
Функции, които помагат за опростяване и / или автоматизиране на процесите на данък за доставка и данък върху продажбите
Някои софтуерни опции за електронна търговия всъщност са безплатни, като WooCommerce (специално за WordPress сайтове). Помислете кои функции на електронната търговия считате за важни, които смятате за приятни за работа, и проучете възможностите си, за да намерите софтуера, който изглежда е най-подходящ за вашите нужди и бюджет.

Стъпка 11: Списък на вашите продукти.
След като използвате строител на магазини, за да настроите вашия онлайн магазин, започнете да добавяте продуктите си. Всеки добър софтуер за електронна търговия ще ви улесни да започнете да зареждате инвентара си. Добавете всеки артикул към сайта си за електронна търговия и попълнете описания на продуктите, както и подробности за цените и наличността.

Добавете висококачествени изображения на вашите продукти. И оптимизирайте всяка създадена от вас продуктова страница за SEO, като добавите целеви ключови думи в заглавието, заглавията на страниците и маркерите за изображения.

Стъпка 12: Разработете маркетингов план.
Стигането до момента, в който е установен вашият онлайн бизнес и уебсайтът ви за електронна търговия е готов за стартиране, изисква много работа. Но за съжаление далеч не сте свършили. Ако се учите как да увеличите продажбите си за електронна търговия , уверете се, че хората могат да намерят вашия уебсайт. Това означава маркетинг.

Изследвайте опциите си за онлайн маркетинг и съставете план, за да започнете да получавате уебсайта си пред хората. Това може да включва маркетинг на съдържание, платени канали за промоция като Google Ads , интеграция на социални медии или всичко по-горе. Помислете за популяризиране на вашите артикули в платформи като Facebook и Instagram, за да привлечете още повече потребители към вашия онлайн магазин.

Получаването на първите посетители може да бъде трудна битка. Но ако създадете и следвате маркетингов план и актуализирате плана си въз основа на резултатите, които виждате, докато вървите, ще започнете да получавате сцепление.

Стартирайте вашия онлайн магазин
l Стартирането на онлайн магазин отнема работа. Но ако разработите силна стратегия, създадете страхотен сайт чрез създателите на уебсайтове за електронна търговия и започнете работа за популяризирането му, вероятно ще видите успех. А предимствата на бизнеса с електронна търговия са изобилни.

HostGator може да ви помогне да поставите отметка в няколко квадратчета в този списък. Ние предлагаме регистрация на домейни, уеб хостинг планове и създател на онлайн магазин, който включва теми и функции за електронна търговия.

This Post Has 0 Comments

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *