Google 76522 960 720

Невалидните кликове или как да предпазим рекламата си в Google от тях

Съвсем спокойно мога вече да заявя, че през последната година Google навлезе в своята ера на glasnost и perestroykaи разбули доскоро неимислими тайни на своите механизми на функциониране. Една от останалите доскоро скрити зони в схемите, по които протичаше бизнес рекламата с посредничеството на  Google, бяха т.нар. fraud clicks (измамнически кликове). Неслучайно, те бяха основния страх, който възпираше голяма част от хората да ползват най-популярната платена услуга на Google – Pay per Click Advertising (PPC).

 

Fraud Clicks се наричат лъжекликовете на ваш конкурент, който постоянно генерира влизания в линка към рекламата ви, поместена в Google, a вие плащате такса за всеки клик, очаквайки посетител или клиент, който така и няма да се появи. Този проблем редовно докарваше на услугите на Google голямата негативна публичност, поне до момента, до който те не решиха да инвестират понатрупаните пари в идеята на YouTube.

 

Наскоро Google разкриха, че са разработили технологии за три фази за борба с организираните злоупотреби Fraud Clicks.

 

Автоматични филтри

 

Комплексната система следва алгоритъм, който й позволява да засича някои тенденции при кликовете и да филтрира автоматично тези, които изглеждат като измамнически. Така филтрираните кликове се отклоняват преди да са достигнали вашия Adword Account. Без да навлизат в подробности относно защитния алгоритъм, Google дават за пример, как когато се регистрират  двойни кликове (double clicks) върху вашата реклама, ако те са направени в много малък интервал от време, ще бъдат зачетенеи само като един клик. Според изнесените данни, първата фаза на автоматичните филтри ще отсява около 90% от общата маса fraud clicks и ще ги слага в графата “невалидни”

 

Онлайн анализ

 

При него група от хора ще заседава над по-особените случаи и ще анализира необичайното поведение, което стои зад нечии кликове. По изчисленията на Google, тези мерки ще бъдат прилагани срещу не повече от 10% от общата маса fraud clicks.

 

Група за бързо разследване

 

Действа по конкретни сигнали на потърпевши.

И така, да обобщим – Google твърди , че по-малко от 10% от всички кликове са невалидни и благодарение на своята нова система, те бъдат пресявани навреме.

Как да проверим дали и ние също не генерираме невалидни кликове

 

1. Log-нете се във вашия Adword Account

2. Кликнете на опцията Report и след това на линка Create Report

3. За да подберете типа отчет, кликнете на бутона Report Type, следващият след опциите Campaign Performance и Account Performance

4. Направете настройка на опцията Date Range, която да обхваща периода за който желаете да получите отчет, данни за вашите invalid clicks се съхраняват от 01.01.2006

5. Изберете си типа разглеждане (View) от наличните опции (имайте предвид че почасовите разглеждания не включват отчет на вашите invalid clicks)

6. За да подберете вашата рекламна кампания, която искате да проследите, използвайте т.нар. радиобутон на екрана, като го нагласите на  All Campaigns  или пък на програмата Manually Sellect From a List за проследяване на конкретна кампания

7. Чрез Advanced Settings изберете Аdd or Remove Campaigns

8. Разгледайте появяващите се на колоната опции за Invalid Clicks (за количеството Invalid Clicks, генерирани по време на съответната кампания), можете да изберете също така и опцията Invalid Clicks Rate за общия процент,филтриран за времетраенето на кампанията ви

9. Подберете по този начин всички данни, които искате да разгледате, като добавяте или премахвате съответните филтри

10. Създайте си собствено Report Name и маркирайте съответната кутийка, ако желаете да съхраните напревените до момента настройки за повторна употреба

11. Кликнете Create Report

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *